Ahad, 10 Februari 2008

Keindahan Bersama Mu SMAH Ipoh

Alhamdulillah, pada 7 & 8 Feb (Khamis & Jumaat) lepas, telah berlangsung Keindahan BersamaMu Sekolah Menengah Al-Hidayah, Ipoh dengan kehadiran peserta seramai 102 orang.

Seperti biasa, slot KMKY bermula dengan abg bob, Amin (anak pak lang) & abg long Penang (bkn Melaka ye) berpadu tenaga dalam usaha menyantuni adik2 SMAH ni. Pada asalnya, KMKY akan dikendalikan oleh Amin & abg long Penang memandangkan abg bob adalah "orang dalam". So, masa perkenalan diri, abg bob adalah yang terakhir sekali untuk melihat penerimaan peserta pada abg bob sebab mereka memang kenal abg bob sangat. Bile abg bob bangun je dari kerusi, sorakan dari peserta bergema. So, apa lagi tanpa membuang masa abg bob teruskan amanah yang diberikan untuk mengendalikan KMKY bergabung dengan Amin & abg long Penang.

Slot INTEAM seperti biasa, sifu Pak Lang menghayunkan langkah nya dengan penuh yakin sekali dalam usaha nak akrabkan persahabatan para peserta. Dengan kepakaran pak lang, mereka semuanya terkesan walaupun ada diantara mereka yang baru kenal lebih kurang setahun. Mabruk Pak Lang.

MENITI ANGIN MALAM 1 menyusul selepas Demi Matahari berkumandang. Sifu Pak Lang sekali lagi mengambil tempat. Tanpa membuang masa, pak lang teruskan menyantuni para peserta dengan skill nya yang luar biasa. MENITI ANGIN MALAM 2 pula, abg bob berpadu tenaga dengan Ummi Nita kerana kak shima takde suara. Apa lagi, Ummi pun melakukan dengan baik sekali sehinggakan sebotol air mineral habis diteguknya.

KINI & HIJRAH pula, abg bob sekali lagi bergabung dengan Amin & Kak Shima (baru ada suara) dan Pak Lang dengan ibu bapa di dewan. Alhamdulillah penuh dewan SMAH dengan kehadiran ibu bapa.

Pertemuan ibu bapa & anak sungguh mengharukan sehingga kan pengendali pun berlinangan. Alhamdulillah program tamat kurang lebih jam 12.30 tgh hari untuk laluan solat Jumaat.

JAZAKALLAH KHAIRAN KATHIRA diucapkan kepada Pengetua SMAH, Muallim Zulkifli Ahmad kerana tak berganjak dari awal program sehingga lah tamat program. Terima kasih KW JIM Ipoh kerana sponsor makan malam rabu semasa taklimat fasi, YDP JIM Perak juga turut hadir dalam memberi sokongan, Muallimah Paridah Suid & suami akhi Shukri yang bertungkus lumus agar program berjalan lancar, akhi Ainol sbg videoman walaupun banyak video di sub-kon kan serta muallim & muallimah & ikhwah/akhawat yang bertungkus lumus dalam menjayakan KBM SMAH ini. Kepada Pak Lang, terima kasih kerana turun ke Perak. Ikhwah/akhawat dari Pulau Pinang, Kedah & Perlis juga turut membantu walaupun dalam proses peralihan teknologi ke negeri masing2.

Salam kasih & sayang
Abg Bob
Perak

Tiada ulasan:

Photobucket