Isnin, 25 Februari 2008

Keindahan Bersama Mu SMK Sultan Muhammad Syah, Parit


Alhamdulillah, pada 23 & 24 Februari 2008 telah berlangsung program Keindahan Bersama Mu SMK Sultan Muhammad Syah, Parit. Seramai 123 peserta telah hadir terdiri daripada tingkatan 3 & 5 bersama kurang lebih 20 orang fasilitator & pengendali yang mana pada asalnya kekurangan fasi sebab ramai yang terlibat dengan pilihanraya dan penamaan calon. Majlis penyerahan telah dilakukan oleh guru kaunseling Cikgu Anuar kepada Pak Ngah.

Akak2 fasi


Seperti biasa KMKY dimula oleh Abg Bob & dibantu oleh Abg Emy. Alhamdulillah para peserta begitu ceria sekali. Pada asalnya ada diantara peserta yang terpaksa datang apabila ditanya tetapi bila selesai slot KMKY, para peserta semuanya tak mahu ketinggalan dalam program ni. KMKY menutup slotnya dengan Happy Chicky pada jam 1.00 tengah hari untuk laluan makan tengah hari dan solat Zohor.


Kumpulan Harimau Malaya

KMKY

Selepas Zohor, Pak Teh pula beraksi dibantu oleh Pak Cu Shukri (pak laptop) dalam slot INTEAM. Kali ni program berlangsung di dewan besar berhampiran sekolah. Slot KMKY berlangsung di dewan makan asrama. Tanpa membuang masa lagi Pak Teh menghayun langkahnya bersama Pak Cu Shukri tanpa menoleh ke belakang lagi. Alhamdulillah dengan keredhaan Allah, para peserta mudah disantuni dan dilembutkan hati mereka. Slot INTEAM berakhir lebih kurang
jam 5.00 petang.

Ku sayang teman2

MAM1 pula mengambil tempat tepat jam 9.00 malam setelah solat Isyak di dewan besar. Dimulai dengan Demi Matahari seterusnya Pak Ngah pulak berentap di pentas MAM1. Pak Ngah menyusun langkahnya dengan penuh semangat sekali. Pak Ngah dah tak toleh belakang lagi. Tak bagi peluang dah sehingga kan kena bagi isyarat kat belakang supaya pesawat di “slow” kan…..(jgn marah ye pak ngah)…….MAM1 diakhiri dengan satu simulasi yang diketuai oleh Pak Cu Shukri (dah 20 tahun tak ikat serban…nasib baik tak terbelit….hahaha). MAM2 pulak menyaksikan gandingan baru & lama diantara Kak Shima (OTAI) & Abg Emy (masih dalam proses peralihan kuasa). Alhamdulillah, semua berjalan lancar tanpa sebarang gangguan. Ramai peserta perempuan yang terkejut2, mujur lah ada Kak Not & Kak Ija bereskan dan peserta lelaki juga tak ketinggalan meraung sehinggakan Pak Su (Dr Kamal) terpaksa menenangkan peserta tersebut di luar dewan……Alhamdulillah MAM2 tamat sekitar jam 1.30 pagi.


KMKY


Hari Ahad pulak menyaksikan program selari dengan ibu ayah…..dimulai dengan tayangan semula video klip peserta program. K&H serta KSIA menyaksikan Kak Shima pulak beraksi. Apa lagi, Kak Shima tak bagi peluang langsung….. Di dewan besar pulak Pak Teh, Pak Ngah, Pak Cu Shukri, Pak Su (Dr) serta Kak Not melayan karenah ibu ayah pulak…..Pak Ngah beraksi dengan ibu ayah sehingga tuala besar disediakan dalam poket vest tapi tak dikeluarkan sebab besar sangat….hahaha….terpaksa Pak Cu Shukri jadi “supplier” tisu setiap kali tengok Pak Ngah kesat air mata……Pertemuan dengan ibu ayah menyaksikan adegan air mata mencurah curah keluar…..nasib baik sungai Perak tak naik airnya…….

Penutup menyaksikan Pengetua berucap pendek dan juga ucapan ringkas daripada YDP JIM Perak, akhi Yahanis Yahya (anak jati Parit). Program berakhir lebih kurang jam 2.00 petang.

Jazakallah Khairan Kathira diucapkan kepada semua yang terlibat secara langsung mahu pun tidak langsung dalam menjayakan KBM ini. Juga kepada yang mendoakan kelancaran program ini. Terima kasih kepada MANTAN YDP JIM Perak, Dr Fadhil kerana bagi pinjam Unser nya, juga kepada YDP JIM Perak yang sentiasa hadir & menyokong kami dalam menjaya KBM ini walaupun zaujahnya, Kak Not terlibat secara langsung dalam program KBM ini.

p/s : Nampaknya dari Bota (tempat Pak Lang) dah beranyut ikut sungai perak ke Parit (tempat YDP Perak)…lepas ni beranyut ke Kuale Kangsor (tempat Pak Ngah) le pulak ye….

amacam Pak Ngah ????





Yang mencoret...


Abg Bob
Perak


Tiada ulasan:

Photobucket