Rabu, 9 Julai 2008

Aslmkm wrt wb.

Setuju dgn Pak Su .... Pengakuan beriman tak menjanjikan banyak hasil kalau kita tak bertindak mengikut sunnah (peraturan) Allah dan peraturan alam ini. Dalam ertikata lain, mengaku 'orang baik' tidak menjanjikan kejayaan secara automatik.

Lawa betul basikal Pak Su tu... Setuju juga dgn Pak Su pasal kena exercise. Ya lah, kita sekarang ni bergerak semuanya pakai injin, pakai tekan minyak je... tak banyak pergerakan; susah nak sihat! Pak Ngah ingat nak cari juga seekor 'kuda besi' ni untuk exercise.

Dalam Al-Qran disebutkan, "Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum (atau, seseorang) sehinggalah kaum itu merubah apa yang ada pada diri mereka." Disebutkan juga, "Sekiranya kamu berpaling dari berjuang (berjihad) dengan bersungguh-sungguh, nescaya akan Aku gantikan kamu dengan kaum lain yang mahu berkerja keras..."

Ringkasnya, nakkan kejayaan kenalah kerja sunguuh2 secara 'consistent' dan sitematik pula. Bukan kerja sembrono, tapi harapkan kejayaan cemerlang. Apa lagi kalau tak berusaha!!! Jadi, dalam apapun bidang kita, kena ada perancangan, kena ada strategi, kena ada kerjasama, kena ada pengorbanan, dan kena ada wawasan yang jauh.

Yang pastinya bagi kita orang beriman, kena lah pulak pastikan gerakerja kita dilaksanakan dgn sempurna dan bertepatan dengan peraturan Allah supaya penat-lelah kita diberi ganjaran pahala ibadat!


Pak Ngah
019-575 0798

Tiada ulasan:

Photobucket