Khamis, 10 Julai 2008

Keindahan Bersama Mu Belia JIM Perak 2 2008


Sungkai: Pertubuhan Jamaah Islah Malaysia (JIM) Negeri Perak telah mengadakan program Keindahan Bersama Mu untuk warga belia di negeri Perak pada 5 dan 6 Julai 2008. Ini adalah program yang kedua yang telah diadakan untuk tahun ini. Seramai 70 orang peserta telah mengambil bahagian.

Program telah diadakan di Perlok Recreation Camp Center (PRCC), dikelilinggi oleh dusun buah buahan dan ditemani oleh Sungai Sungkai membuatkan suasana yang sungguh indah dan damai.
Alhamdulillah program berjalan dengan baik seperti yang diaturkan. Seramai 25 orang petugas dan pengendali telah berjaya menyempurnakan KBM kali ini. Seperti biasa Pak Lang jadi pengendali utama, tapi lepas ni Team Perak kena kendali sendiri....
Alhamdulillah seramai 8 orang peserta telah memohon menjadi ahli JIM sebagai salah satu usaha penerusan program KBM ini. JIM Perak sangat mengalu alukan ahli baru. KBM kali ini juga telah dibantu oleh 5 orang bekas peserta KBM yang lepas yang telah menjadi pembantu dan fasi.
Antara luahan rasa peserta:
1. Rasa bersyukur kerana dipilih Allah utk menghadiri program KBM kerana pada mulanya terasa berat.
2. Mahu menyebarkan program KBM kepada rakan rakan di pejabat.
3. Saya merasakan program Keindahan Bersama Mu sungguh bermakna dalam hidup saya dan memberikan peringatan agar lebih banyak mengingatka diri kepada Allah.
4. Program ini juga akan memberi kesan yang baik dan kekal didalam ingatan sepanjang hidup saya.
5. Sebelum program ni, perasaan saya jika silap macam pantun dibawah:
Pergi kekebun tanam kucai
Salah sikit kira cincai
Tapi lepas program ini menjadikan saya lebih bertanggungjawab.
sekian dulu
dr Pak Teh


Tiada ulasan:

Photobucket